Giza-txoko

Euskera:

Testuaren ondorioa:

   Gizarten pobrezia gure ondoan ere dagoela ikusi dugu. Ikus daiteke datu honetan: Lau haurretik bat behartsua da. Europan haurren txirotasun tasa %20-a da. Hori lurralde garatuen txanponaren beste aldea dela esan dezakegu, batzuk ondo bizitzen hala nola guk edo informazio hau irakurri dezakezuenok baina ere beste atal bat guk pentsatzen dugun baina hurbilago.

Gure gizaldian ezagutza aberastasunaren oinarria da. Horregatik ezagutzarik ez daukauten pertsonek pobrezia egoeran daude. Horregatik diru gehiena hezkuntzan gastatzen dutenak aberatsenak izango dira eta ez dutenak ez dute inoiz ezagutzan hezkuntza maila handia izango dirua duten pobrekin konparatuz, haiek ezin dezaketelako beraien adimena garatu.

Munduan dagoen beste arazo bat arrazakeria da. Jende askok beste pertsonen aurka dago ezberdinak direlako. Gaur egun hau beste arrazoi bat izan liteke gaur egun jendea ez kontratatzeko, batez ere paperik es dituztenak, horregatik gehienetan esplotatu egiten dituzte, gehienetan haiek izaten dira drogetan zartzen dira arazoak ahazteko.


Bideoaren ondorioa:

  Europarrak pertsona beltzak hartzen zituzten esklabo gisa, haintzat beltzak beheragokoak zirelako

Arrazakeriagatik hilketa asko egon ziren ideia horrengaik, lan fortzatuak eginarazten zituzten janari gutxiegi emanez.

Batzuetan ez zituzten herrialdeak ezereztatu, bakarrik ospe txarra emango zielako, horregatik berain lurraldeetatik botatzen zituzten, baina ezetz esaten bazieten denbora tarte gutxi batean hiltzen. Konkistatzileak ere gaixotasunak ekartzen zituzten, horregatik konkistatzaileak edozergatik hiltzen ez bazituzten gaixotasunak hiltzen zituzten.

                                                                

___________________________________________________________________________________

Castellano:


Consecuencia sacada del texto:

   Hemos notado que la pobreza de nuestra sociedad y la de todo el mundo está muy cerca de nosotros.
Se puede ver en este dato: Uno de cada cuatro niños del estado es necesitado. En Europa el 20% de los niños viven en situación de pobreza.
Eso quiere decir que los países que están desarrollados también tienen otro lado de la moneda y es la pobreza.

En el pasado, la gente europea que estaba más avanzada en el tema del conocimiento fue a África con su "tecnología" y colonizo esas tierras y a la gente que vivía allí la torturó, mató y la obligó a realizar trabajos forzosos.

En nuestra generación la sabiduría y el conocimiento son las bases de la riqueza por los niños y las personas que no tienen conocimiento/que no han tenido enseñanzas son las más castigadas por la pobreza. Por eso, la gente que gasta más dinero en la educación es la más rica mientras que los que no tienen riquezas nunca tendrán un nivel de educación alto. Como no han conseguido empleo significa que no pueden pagar un piso, ni alimento, ni higiene... y viven en la calle o en muy malas condiciones. 

Otro problema que hay  en el mundo es el racismo. Mucha gente está en contra  de otras personas por el mero hecho de que son diferentes. En el pasado los europeos mataron, violaron y obligaron a mucha gente a hacer cosas que no querían por tener religión diferente, les parecían personas de menos valor o simplemente porque eran diferentes.

Consecuencia sacada del video:

   Las personas de raza blanca cogían a los negros como esclavos ya que creían que eran inferiores a ellos.

Por la idea que se tenía de qué raza negra eran inferiores, durante la historia se les ha hecho hacer trabajos forzados.

A veces no mataban a las tribus indígenas porque de ganaban mala fama, por ello los echaban de su territorio o aunque si se negaban los mataban. Los conquistadores traían enfermedades, y si los de raza blanca no les mataban, lo hacían las enfermedades.